Ocenění LGBTQ+ Friendly Employer

Staňte se zaměstnavatelem roku
Každý rok jako jediní v České republice oceňujeme zaměstnavatele, kteří podporují inkluzi a vytvářejí bezpečné a férové pracovní prostředí pro LGBTQ+ zaměstnanectvo.
Hodnotíme při tom, jak firma přistupuje k LGBTQ+ tématům, jaké projekty, pravidla a opatření zavádí na podporu respektující pracovní kultury a jakým způsobem komunikuje a prosazuje inkluzi uvnitř i navenek.
Proč se přihlásit
Není to jen o diplomu. Svou účastí zároveň:
- Ukážete, že vám na rovnosti záleží.
- Posílíte jméno firmy a přitáhnete talentované lidi.
- Dozvíte se, jak vylepšit pracovní podmínky, aby byly skutečně férové.
- Budete inspirací pro další firmy.
Jak se přihlásit
Jdete do toho? Svou firmu přihlásíte tak, že vyplníte náš dotazník. Kromě odpovědí na otázky od vás budeme potřebovat taky doložení nejrůznějších dokumentů, proto doporučujeme začít s vyplňováním dřív.
LGBTQ+ Friendly Employer 2024 awards
LGBTQ+ Friendly Employer je prestižním oceněním, které slouží jako uznání a motivace pro ty zaměstnavatele v České republice, kteří aktivně přispívají k vytváření inkluzivního pracovního prostředí pro LGBTQ+ zaměstnance*kyně. Pride Business Forum pečlivě hodnotí strategický přístup firem k této problematice, posuzuje konkrétní projekty a nástroje zaměřené na podporu LGBTQ+ lidí na pracovišti
Ocenění zahrnuje také hodnocení toho, jakým způsobem nejvyšší vedení společnosti aktivně podporuje inkluzi LGBTQ+ lidí. Je sledováno, zda jsou implementovány efektivní strategie, zda existují konkrétní kroky vedoucí k dosažení inkluzivního pracovního prostředí a zda je tato snaha komunikována jak uvnitř, tak i navenek.
Tímto oceněním se nejen odměňují a motivují ty společnosti, které již úspěšně implementovaly opatření pro podporu LGBTQ+ zaměstnanců*kyň, ale také slouží jako vzor pro ostatní organizace, které chtějí aktivně přispívat k rovnosti a inkluzi na pracovišti. Věříme, že prostředí, které respektuje a podporuje různorodost, vytváří nejen lepší pracovní podmínky pro jednotlivce, ale také přispívá k celkovému úspěchu a inovacím v podnikání.

GOLD: Vodafone Czech Republic
Nejvyššího skóre dosáhla společnost Vodafone Česká republika, která se svými 90 % vyniká mezi ostatními. Vyhrála téměř ve všech kategoriích, a může tak být vzorem pro LGBTQ+ inkluzi na pracovišti v ČR i ve světě. Letos porota ocenila mimo jiné i to, že společnost Vodafone iniciovala otevřený dopis premiérovi, v němž ho vyzývala k přijetí manželství pro všechny.

SILVER: MSD Czech Republic
Společnost MSD získala 86.5 %, a dosáhla tak vynikajících výsledků ve všech hodnocených oblastech. Porota oceňuje její silný závazek k diverzitě, rovnosti a inkluzi, zřízení povinného školení o mikroagresích a zahrnutí témat genderové identity do povinných školení. MSD si zalouží pochvalu také za efektivní komunikaci o LGBTQ+ tématech a vysokou aktivitu interní skupiny pro LGBTQ+ zaměstnance*kyně.

SILVER: Johnson & Johnson
Společnost Johnson & Johnson získala 86,5%. Vede si skvěle ve všech hodnocených kategoriích, v několika oblastech dokonce dosáhla nejvyššího počtu bodů. Porota chválí její silný závazek k diverzitě, inkluzi a rovnosti, včetně nastavení komplexních pravidel a benefitů pro trans zaměstnance*kyně. Johnson & Johnson také aktivně podporuje iniciativy zaměstnanců*kyň, což přineslo výrazný nárůst členů v její LGBTQ+ skupině a celkově posílilo inkluzivní firemní kulturu.

SILVER: Accenture
Společnost Accenture získala 83 %. Dosáhla nejvyššího skóre v několika kategoriích, a může tak být vzorem pro mnoho dalších firem. Porota vyzdvihuje její výjimečnou péči o trans zaměstnance*kyně, což mimo jiné dokládají i její komplexní směrnice týkající se tranzice. Společnost dbá na to, aby všichni zaměstnancikyně, včetně nováčků, znali její základní hodnoty a netolerovali diskriminaci, obtěžování ani šikanu. Porota také chválí interní LGBTQ+ skupinu, která je v Accenture aktivní.

SILVER: SAP Group
Společnost SAP získala 82 %. Jako stálý účastník ocenění každoročně zdůrazňuje své odhodlání podporovat inkluzivní pracovní prostředí. Vyniká svou silnou skupinou Employee Resource Group, která podporuje LGBTQ+ zaměstnance*kyně. Pochvalu si zaslouží také za efektivní systém školení, sledování jeho cílů a používání komplexních nástrojů pro měření dopadu. Právě za poslední oblast dosáhla v našem hodnocení maximálního počtu bodů.

SILVER: Novartis
Společnost Novartis získala 80 %. Svým fungováním ukazuje, jak má vypadat aktivní a komplexní začlenění LGBTQ+ zaměstnanců*kyň na pracovišti. Porota chválí její mimořádnou kampaň „Jedna rodina“, která podporuje manželství pro všechny, a „Průvodce trans identitou v Novartis“, který ve firmě poskytuje informace o transgender životě nejrůznějším skupinám: manažerůmkám, personalistůmkám, ostatním zaměstnancůmkyním i lidem podstupujícím tranzici.

BRONZE: Deloitte
Společnost Deloitte získala 77,5 %. Vyniká zejména v oblasti sledování dopadu, díky čemuž předehnala ostatní výherce bronzového ocenění. Závazek společnosti Deloitte k inkluzi dále dokládá její vynikající podpora trans zaměstnanců*kyň a komplexní školicí programy. Porotě se také líbilo využití velkoplošných obrazovek pro interní komunikaci, které zvýšilo zapojení zaměstnancůkyň a povědomí o iniciativách v oblasti diverzity.

BRONZE: ČSOB
Společnost ČSOB získala 76,5 %. Porotu zaujala svým silným závazkem k inkluzi LGBTQ+ osob prostřednictvím klíčových iniciativ. Mezi ně patří zákaz diskriminace uvedený v kolektivní smlouvě a nabídka kvalitních interních školení o LGBTQ+ tématech. Pochvalu si zaslouží také aktivní skupina zaměstnanců*kyň zvaná PROUD, která v rámci společnosti zvyšuje povědomí o LGBTQ+ životě.

BRONZE: Clifford Chance
Společnost Clifford Chance získala 72,5 %. Vynikla v různých kategoriích hodnocení, především díky svému komplexnímu přístupu, který zaměstnance*kyně chrání před diskriminací a obtěžováním a který dokazuje celkový proaktivní přístup firmy. Pochvalu si Clifford Chance zaslouží také za kvalitní školení LGBTQ+ témat, které pomáhá vytvářet inkluzivní pracovní prostředí.

BRONZE: Honeywell
Společnost Honeywell získala 70,5 % za častou a kvalitní interní komunikaci o LGBTQ+ tématech. Nabízí také špičková školení, kterými dopomáhá k vytváření inkluzivního pracovního prostředí. Porota velmi oceňuje snahy firmy šířit otázky diverzity i mimo hlavní město, a to například pořádáním akcí ve svých pobočkách v Brně a Olomouci.

BRONZE: MONETA Money Bank
Společnost Moneta Money Bank získala 70 %. Vykazuje proaktivní snahu o podporu inkluze LGBTQ+ zaměstnanců*kyň jak interně, tak externě. Porota velmi oceňuje aktivní roli vedení, které rovnost na pracovišti prosazuje, i externí komunikaci banky, která inkluzi LGBTQ+ osob podporuje v širší společnosti.

BRONZE: WPP
Společnost WPP získala 70 bodů. Svou snahu o začleňování LGBTQ+ lidí na pracovišti prokázala především prostřednictvím strategického sledování dopadu. Porota také oceňuje skutečnost, že WPP inkluzi LGBTQ+ průběžně vyhodnocuje a zlepšuje. Do aktivit v oblasti diverzity, rovnosti a inkluze se navíc aktivně zapojuje i vedení WPP, což k vytváření inkluzivní firemní kultury výrazně napomáhá.

Employee Driven Initiatives: ČSOB
Od svého založení v roce 2019 se zaměstnanecká skupina ČSOB s názvem PROUD nejen rozvinula v rámci ČSOB, ale také nastavila měřítko pro ostatní ERG uvnitř skupiny KBC. Během posledních pěti let skupina PROUD ukázala, jak mohou iniciativy vedené zaměstnanci vést k významným kulturním změnám v korporátním prostředí. Porota byla obzvláště ohromena proaktivním a dynamickým přístupem PROUDu k transformaci firemní kultury v ČSOB a v celé skupině KBC. Aktivity a strategie této skupiny ukazují hluboké odhodlání vytvářet prostředí, kde se každý zaměstnanec cítí oceňován a vítán. Výjimečným aspektem práce PROUDu bylo jeho zaměření na zapojení allies do svých aktivit. Zapojením širší komunity v rámci společnosti PROUD zvýšil porozumění a přijetí rozmanitosti, čímž pozitivně ovlivnil celkovou firemní kulturu.

Big Step Forward: Škoda Auto
V ocenění LGBTQ+ Friendly Employer 2024 awards dosáhla Škoda Auto významného skoku. Své skóre totiž zvýšila oproti loňsku o působivých 16,2 bodů. Letos tato společnost získala 56,5 bodů. Toto zlepšení je důkazem odhodlání a strategického zaměření společnosti na vytváření skutečně inkluzivního pracovního prostředí.
Odhodlání společnosti Škoda Auto k inkluzi LGBTQ+ lidí se odráží v několika klíčových iniciativách:
- Škoda Proud: Tato LGBTQ+ zaměstnanecká skupina byla obzvláště aktivní a dostává se jí od společnosti silné podpory. Hraje klíčovou roli v budování komunity a podpoře interních změn.
- Komplexní školící programy: Společnost zavedla vysoce kvalitní systém školení zaměřených na LGBTQ+ tematiku. Tyto programy zajišťují, že všichni zaměstnanci chápou důležitost rozmanitosti a inkluze.
- Inkluzivní HR materiály: Škoda Auto vyvinula podrobné a vysoce kvalitní HR materiály, které respektují a podporují vztahovou a genderovou rozmanitost, což v tomto odvětví nastavuje vysokou laťku.
V automobilovém průmyslu, kde zaměření na rozmanitost a inkluzi není běžně přijímáno, se Škoda Auto odlišuje nejen tím, že se inkluzí LGBTQ+ lidí aktivně zabývá, ale také tím, že se jí v této oblasti velmi daří. Proaktivní přístup společnosti a viditelné zlepšení v této oblasti jsou chvályhodné a slouží jako příklad pro ostatní v oboru.
Minulé ročníky
Podívejte se, kdo ocenění vyhrál v uplynulých letech: