LGBTQ+ Friendly Employer 2024 awards
LGBTQ+ Friendly Employer je prestižním oceněním, které slouží jako uznání a motivace pro ty zaměstnavatele v České republice, kteří aktivně přispívají k vytváření inkluzivního pracovního prostředí pro LGBTQ+ zaměstnance*kyně. Pride Business Forum pečlivě hodnotí strategický přístup firem k této problematice, posuzuje konkrétní projekty a nástroje zaměřené na podporu LGBTQ+ lidí na pracovišti
Ocenění zahrnuje také hodnocení toho, jakým způsobem nejvyšší vedení společnosti aktivně podporuje inkluzi LGBTQ+ lidí. Je sledováno, zda jsou implementovány efektivní strategie, zda existují konkrétní kroky vedoucí k dosažení inkluzivního pracovního prostředí a zda je tato snaha komunikována jak uvnitř, tak i navenek.
Tímto oceněním se nejen odměňují a motivují ty společnosti, které již úspěšně implementovaly opatření pro podporu LGBTQ+ zaměstnanců*kyň, ale také slouží jako vzor pro ostatní organizace, které chtějí aktivně přispívat k rovnosti a inkluzi na pracovišti. Věříme, že prostředí, které respektuje a podporuje různorodost, vytváří nejen lepší pracovní podmínky pro jednotlivce, ale také přispívá k celkovému úspěchu a inovacím v podnikání.

GOLD: Vodafone Czech Republic
Nejvyššího skóre dosáhla společnost Vodafone Česká republika, která se svými 90 % vyniká mezi ostatními. Vyhrála téměř ve všech kategoriích, a může tak být vzorem pro LGBTQ+ inkluzi na pracovišti v ČR i ve světě. Letos porota ocenila mimo jiné i to, že společnost Vodafone iniciovala otevřený dopis premiérovi, v němž ho vyzývala k přijetí manželství pro všechny.

SILVER: MSD Czech Republic
Společnost MSD získala 86.5 %, a dosáhla tak vynikajících výsledků ve všech hodnocených oblastech. Porota oceňuje její silný závazek k diverzitě, rovnosti a inkluzi, zřízení povinného školení o mikroagresích a zahrnutí témat genderové identity do povinných školení. MSD si zalouží pochvalu také za efektivní komunikaci o LGBTQ+ tématech a vysokou aktivitu interní skupiny pro LGBTQ+ zaměstnance*kyně.

SILVER: Johnson & Johnson
Společnost Johnson & Johnson získala 86,5%. Vede si skvěle ve všech hodnocených kategoriích, v několika oblastech dokonce dosáhla nejvyššího počtu bodů. Porota chválí její silný závazek k diverzitě, inkluzi a rovnosti, včetně nastavení komplexních pravidel a benefitů pro trans zaměstnance*kyně. Johnson & Johnson také aktivně podporuje iniciativy zaměstnanců*kyň, což přineslo výrazný nárůst členů v její LGBTQ+ skupině a celkově posílilo inkluzivní firemní kulturu.

SILVER: Accenture
Společnost Accenture získala 83 %. Dosáhla nejvyššího skóre v několika kategoriích, a může tak být vzorem pro mnoho dalších firem. Porota vyzdvihuje její výjimečnou péči o trans zaměstnance*kyně, což mimo jiné dokládají i její komplexní směrnice týkající se tranzice. Společnost dbá na to, aby všichni zaměstnanci*kyně, včetně nováčků, znali její základní hodnoty a netolerovali diskriminaci, obtěžování ani šikanu. Porota také chválí interní LGBTQ+ skupinu, která je v Accenture aktivní.

SILVER: SAP Group
Společnost SAP získala 82 %. Jako stálý účastník ocenění každoročně zdůrazňuje své odhodlání podporovat inkluzivní pracovní prostředí. Vyniká svou silnou skupinou Employee Resource Group, která podporuje LGBTQ+ zaměstnance*kyně. Pochvalu si zaslouží také za efektivní systém školení, sledování jeho cílů a používání komplexních nástrojů pro měření dopadu. Právě za poslední oblast dosáhla v našem hodnocení maximálního počtu bodů.

SILVER: Novartis
Společnost Novartis získala 80 %. Svým fungováním ukazuje, jak má vypadat aktivní a komplexní začlenění LGBTQ+ zaměstnanců*kyň na pracovišti. Porota chválí její mimořádnou kampaň „Jedna rodina“, která podporuje manželství pro všechny, a „Průvodce trans identitou v Novartis“, který ve firmě poskytuje informace o transgender životě nejrůznějším skupinám: manažerům*kám, personalistům*kám, ostatním zaměstnancům*kyním i lidem podstupujícím tranzici.

BRONZE: Deloitte
Společnost Deloitte získala 77,5 %. Vyniká zejména v oblasti sledování dopadu, díky čemuž předehnala ostatní výherce bronzového ocenění. Závazek společnosti Deloitte k inkluzi dále dokládá její vynikající podpora trans zaměstnanců*kyň a komplexní školicí programy. Porotě se také líbilo využití velkoplošných obrazovek pro interní komunikaci, které zvýšilo zapojení zaměstnanců*kyň a povědomí o iniciativách v oblasti diverzity.

BRONZE: ČSOB
Společnost ČSOB získala 76,5 %. Porotu zaujala svým silným závazkem k inkluzi LGBTQ+ osob prostřednictvím klíčových iniciativ. Mezi ně patří zákaz diskriminace uvedený v kolektivní smlouvě a nabídka kvalitních interních školení o LGBTQ+ tématech. Pochvalu si zaslouží také aktivní skupina zaměstnanců*kyň zvaná PROUD, která v rámci společnosti zvyšuje povědomí o LGBTQ+ životě.

BRONZE: Clifford Chance
Společnost Clifford Chance získala 72,5 %. Vynikla v různých kategoriích hodnocení, především díky svému komplexnímu přístupu, který zaměstnance*kyně chrání před diskriminací a obtěžováním a který dokazuje celkový proaktivní přístup firmy. Pochvalu si Clifford Chance zaslouží také za kvalitní školení LGBTQ+ témat, které pomáhá vytvářet inkluzivní pracovní prostředí.

BRONZE: Honeywell
Společnost Honeywell získala 70,5 % za častou a kvalitní interní komunikaci o LGBTQ+ tématech. Nabízí také špičková školení, kterými dopomáhá k vytváření inkluzivního pracovního prostředí. Porota velmi oceňuje snahy firmy šířit otázky diverzity i mimo hlavní město, a to například pořádáním akcí ve svých pobočkách v Brně a Olomouci.

BRONZE: MONETA Money Bank
Společnost Moneta Money Bank získala 70 %. Vykazuje proaktivní snahu o podporu inkluze LGBTQ+ zaměstnanců*kyň jak interně, tak externě. Porota velmi oceňuje aktivní roli vedení, které rovnost na pracovišti prosazuje, i externí komunikaci banky, která inkluzi LGBTQ+ osob podporuje v širší společnosti.

BRONZE: WPP
Společnost WPP získala 70 bodů. Svou snahu o začleňování LGBTQ+ lidí na pracovišti prokázala především prostřednictvím strategického sledování dopadu. Porota také oceňuje skutečnost, že WPP inkluzi LGBTQ+ průběžně vyhodnocuje a zlepšuje. Do aktivit v oblasti diverzity, rovnosti a inkluze se navíc aktivně zapojuje i vedení WPP, což k vytváření inkluzivní firemní kultury výrazně napomáhá.

Big Step Forward: Škoda Auto
V ocenění LGBTQ+ Friendly Employer 2024 awards dosáhla Škoda Auto významného skoku. Své skóre totiž zvýšila oproti loňsku o působivých 16,2 bodů. Letos tato společnost získala 56,5 bodů. Toto zlepšení je důkazem odhodlání a strategického zaměření společnosti na vytváření skutečně inkluzivního pracovního prostředí.
Odhodlání společnosti Škoda Auto k inkluzi LGBTQ+ lidí se odráží v několika klíčových iniciativách:
- Škoda Proud: Tato LGBTQ+ zaměstnanecká skupina byla obzvláště aktivní a dostává se jí od společnosti silné podpory. Hraje klíčovou roli v budování komunity a podpoře interních změn.
- Komplexní školící programy: Společnost zavedla vysoce kvalitní systém školení zaměřených na LGBTQ+ tematiku. Tyto programy zajišťují, že všichni zaměstnanci chápou důležitost rozmanitosti a inkluze.
- Inkluzivní HR materiály: Škoda Auto vyvinula podrobné a vysoce kvalitní HR materiály, které respektují a podporují vztahovou a genderovou rozmanitost, což v tomto odvětví nastavuje vysokou laťku.
V automobilovém průmyslu, kde zaměření na rozmanitost a inkluzi není běžně přijímáno, se Škoda Auto odlišuje nejen tím, že se inkluzí LGBTQ+ lidí aktivně zabývá, ale také tím, že se jí v této oblasti velmi daří. Proaktivní přístup společnosti a viditelné zlepšení v této oblasti jsou chvályhodné a slouží jako příklad pro ostatní v oboru.

Employee Driven Initiatives: ČSOB
Od svého založení v roce 2019 se zaměstnanecká skupina ČSOB s názvem PROUD nejen rozvinula v rámci ČSOB, ale také nastavila měřítko pro ostatní ERG uvnitř skupiny KBC. Během posledních pěti let skupina PROUD ukázala, jak mohou iniciativy vedené zaměstnanci vést k významným kulturním změnám v korporátním prostředí. Porota byla obzvláště ohromena proaktivním a dynamickým přístupem PROUDu k transformaci firemní kultury v ČSOB a v celé skupině KBC. Aktivity a strategie této skupiny ukazují hluboké odhodlání vytvářet prostředí, kde se každý zaměstnanec cítí oceňován a vítán. Výjimečným aspektem práce PROUDu bylo jeho zaměření na zapojení allies do svých aktivit. Zapojením širší komunity v rámci společnosti PROUD zvýšil porozumění a přijetí rozmanitosti, čímž pozitivně ovlivnil celkovou firemní kulturu.