Staňte se členem

Diverzita a inkluze zvyšuje zisky a výkonnost firem

“Delivering Through Diversity” je analýza zveřejněná společností McKinsey & Company v roce 2018, která zkoumá vztah mezi diverzitou a výkonností podniků. Analýza přináší závěry z globálního průzkumu více než 1 000 podniků v 12 zemích a různých odvětvích a zdůrazňuje významné výhody, které mohou rozmanité a inkluzivní pracoviště přinést podnikům. Podle analýzy jsou podniky s […]

“Delivering Through Diversity” je analýza zveřejněná společností McKinsey & Company v roce 2018, která zkoumá vztah mezi diverzitou a výkonností podniků. Analýza přináší závěry z globálního průzkumu více než 1 000 podniků v 12 zemích a různých odvětvích a zdůrazňuje významné výhody, které mohou rozmanité a inkluzivní pracoviště přinést podnikům.

Podle analýzy jsou podniky s vyšším stupněm etnické a kulturní rozmanitosti ve svých pracovních silách pravděpodobnější, že budou vynikat svými finančními výsledky v porovnání se svými konkurenty. Konkrétně podniky v horní čtvrtině etnické a kulturní rozmanitosti svých výkonných týmů byly o 33 % pravděpodobnější, že budou mít nadprůměrnou rentabilitu než podniky v dolní čtvrtině. Zpráva také zjistila, že podniky s větší genderovou rozmanitosti ve svých výkonných týmech obvykle měly vyšší úrovně organizační excellence, včetně lepšího rozhodování a účinnějšího řízení talentů.  
Dopady na ekonomické výsledky jsou obrovské Zpráva navíc uvádí, že společnosti v horní čtvrtině genderové diverzity v oblasti výkonného týmu mají o 21 % vyšší pravděpodobnost, že překonají národní medián svého odvětví v provozní marži, a o 27 % vyšší pravděpodobnost, že se jim totéž povede v ekonomickém zisku. Společnosti s globálně nejrozmanitějšími představenstvy (jak etnicky, tak kulturně) mají o 43 % větší pravděpodobnost vyššího zisku. Různorodost totiž přináší rozličné zkušenosti, rozmanité pohledy a více přístupů ke zvládání problémů, čímž podporuje inovace, a ty zase akcelerují zisky.
Anaýza uzavírá, že diverzita a inkluze nejsou jen morální imperativy, ale také strategické imperativy, které mohou podnikům poskytnout konkurenční výhodu v dnešní globální obchodním prostředí. Využitím síly rozmanitých perspektiv a zkušeností mohou podniky podporovat inovace, podporovat kreativitu a lépe porozumět a obsloužit své zákazníky.
Celou studii si můžete přečíst a stáhnout na stránce McKinsey & Company.